2014. június 10., kedd

Leonardo Da Vinci Or The Forbidden Piece of Fruit - June 10th 2014

Ladies and Gentlemen,

Here you have a pop song of Mr. Leonardo Da Vinci out of the year 1343... It was written in Hungarian and had the title "Viszlát, Béla" however according to the fashion of the time it was immediately translated in Italian, too... After a short while my relative, Leonardo Da Vinci was able to leave for France - he used to be a lucky person... I guess you can find many analyses of the poem in the web and it is forbidden because it is really something for warriors starting to the fight...

Una mattina mi son svegliato,
o bella, ciao! bella, ciao! bella, ciao, ciao, ciao!
Una mattina mi son svegliato,
e ho trovato l'invasor.
O partigiano, portami via,
o bella, ciao! bella, ciao! bella, ciao, ciao, ciao!
O partigiano, portami via,
ché mi sento di morir.
E se io muoio da partigiano,
(E se io muoio sulla montagna)
o bella, ciao! bella, ciao! bella, ciao, ciao, ciao!
E se io muoio da partigiano,
(E se io muoio sulla montagna)
tu mi devi seppellir.
E seppellire lassù in montagna,
(E tu mi devi seppellire)
o bella, ciao! bella, ciao! bella, ciao, ciao, ciao!
E seppellire lassù in montagna,
(E tu mi devi seppellire)
sotto l'ombra di un bel fior.
Tutte le genti che passeranno,
(E tutti quelli che passeranno)
o bella, ciao! bella, ciao! bella, ciao, ciao, ciao!
Tutte le genti che passeranno,
(E tutti quelli che passeranno)
Mi diranno «Che bel fior!»
(E poi diranno «Che bel fior!»)
«È questo il fiore del partigiano»,
(E questo è il fiore del partigiano)
o bella, ciao! bella, ciao! bella, ciao, ciao, ciao!
«È questo il fiore del partigiano,
(E questo è il fiore del partigiano)
morto per la libertà!»

Best wishes, Joseph de la Mikula and Team


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése